Veelgestelde Vragen

Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Aarzel niet om ons te contacteren.

Heb ik een voorschrift nodig van mijn arts?

Voor hygiënische zorgen is er geen voorschrift vereist. Voor alle andere zorgen heeft u een doktersvoorschrift nodig met de uit te voeren prestaties op, de duurtijd en een klevertje van uw ziekenfonds.

Kan ik meerdere bezoeken per dag aanvragen?

Dit kan zeker. Er zijn wel spelregels van het RIZIV die we moeten volgen wilt u een tussenkomst van uw ziekenfonds genieten. Indien u niet in aanmerking komt en toch extra bezoeken wenst, worden deze rechtstreeks aan u gefactureerd. Contacteer ons voor meer info.

Is zelfstandige thuisverpleging duurder dan de gekende, grote thuisverplegingsdiensten?

Integendeel. Iedere thuisverplegingspraktijk, groot of klein, maakt gebruik van dezelfde nomenclatuur. Dit is een wettelijk vastgelegde lijst met tarieven. De praktijk leert ons dat bepaalde diensten extra kosten aanrekenen voor afwijkende verzorgingsuren (bv. voor 7u00 ‘s ochtends of na 21u ‘s avonds), dit is bij ons niet het geval. Wij gaan voor een topservice

Wat kost mij dit?

Indien u aangesloten bent bij een Belgisch ziekenfonds hoeft u niks te betalen. Wij regelen dit rechtstreeks via de derdebetalersregeling.

Hoeveel verschillende verpleegkundigen krijg ik over de vloer?

Onze praktijk streeft naar 3 verpleegkundigen per voordeur. Helaas hebben ook wij soms te maken met overmacht en drukke vakantieperiodes. Dan is het mogelijk dat u iemand extra te zien krijgt.

Ik heb hulp nodig bij mijn maaltijden en huishouden. Kan ik hiervoor bij Tempus terecht?

Wij zijn steeds bereid te luisteren naar uw noden en u gepast door te verwijzingen naar de diensten Gezinszorg. Contacteer ons voor meer info.

Stel een vraag

Uw naam en voornaam (verplicht)

Uw telefoonnummer(verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw bericht

Om spam te voorkomen vragen we u de
onderstaande code over te typen.

captcha

Messenger icon